Scoli care invata

67 lei

SKU: lbx-5574 Category: Tag:

Colecția de Stiinte Umaniste conține cele mai recente apariții de la editura Trei, la un preț avantajos pentru Scoli care invata

Celebru teoretician al managementului organizational, Peter Senge foloseste tot ceea ce a invatat din lumea afacerilor, pentru a optimiza domeniul invatamantului si al politicilor educationale. Plecand de la modelul celor ”cinci discipline” esentiale pentru schimbarea la nivel organizational (maiestria personala, viziunea impartasita, modelele mentale, invatarea in echipa si gandirea sistemica), Senge si colegii sai diagnosticheaza mai intai stadiul la care se afla sistemul educational occidental, ramas in urma, la nivelul erei industriale, si neacordat la nevoile actualei societati informationale. Cartea propune mai departe o serie de abordari novatarea pentru politicile educationale, avand ca repere predarea individualizata, adaptarea curriculei la contextul local si regional si renuntarea la didactica axata pe memorare si teste standardizate. In esenta, scolile sunt vazute ca niste sisteme vii (si nu ca niste masinarii), a caror supravietuire depinde de felul in care profesorii, directorii, inspectorii, elevii si parintii lor, dar si administratiile locale izbutesc sa colaboreze si sa se adapteze la transformarile socio-economice din jurul lor. ”P. Senge este unul dintre cei mai influenti autori contemporani in domeniul schimbarii organizationale, iar aceasta carte, elaborata impreuna cu mari specialisti in educatie,  este destinata nu doar profesorilor si parintilor, ci tuturor celor carora le pasa de educatie. Daca pana acum am adus in atentia cititorilor carti despre cum invatam la nivel individual, acum mutam atentia pe invatarea la nivel organizational, institutional. Pentru scolile care vor sa se adapteze provocarilor lumii contemporane, pentru scolile care vor sa afle care sunt cele mai eficiente modalitati de dezvoltare si pentru toata comunitatea educationala care doreste sa dea valoare invatarii, lectura acestei carti este un pas necesar.” – Prof. univ. dr. Lucian Ciolan , decan al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti Şase conversaţii care contează cu adevărat Peter Block Scopul: Dacă vă doriţi să aduceţi o schimbare în comunitatea voastră, iniţiaţi o conversaţie. Dacă vă doriţi să schimbaţi conversaţia, schimbaţi întrebările. Fiecare dintre următoarele şase conversaţii stabilesc un context pentru rezolvarea problemelor şi pentru responsabilitatea personală. Rezumat: Ordinea acestor conversaţii ţine de contextul întrunirii. Ordinea pe care o propunem aici se suprapune în mare peste aşteptările indivizilor privind experienţa unei dezbateri publice. Acest exerciţiu pleacă de la metoda pe care o folosesc cu oamenii care vor să se implice mai mult în comunităţile lor. Cu toţii ne dorim să schimbăm ceva şi să creăm un viitor în care credem. Calitatea întrebărilor pe care le adresează oamenii este decisivă. Aceasta poate conserva sistemul existent sau poate aduce în discuţie un viitor alternativ. Multe întrebări adresate în mod convenţional au prea puţină putere pentru a crea un viitor alternativ. Întrebările eficiente sunt uşor ambigue. Nu încercaţi să definiţi precis la ce se referă întrebarea. Ambiguitatea permite fiecărei persoane să aducă în discuţie semnificaţia proprie, personală. Întrebările eficiente sunt personale. Pasiunea, dedicarea şi conectarea cresc din ceea ce este cel mai personal. Creaţi un spaţiu pentru exprimarea fondului personal. Întrebările eficiente provoacă anxietate. Tot ceea ce contează cu adevărat ne face uşor temători. Dorinţa de a scăpa de anxietate ne va văduvi de însu‑ fleţirea dezbaterii. Dacă întrebarea nu va crea o tensiune, nişte dubii, aceasta nu va fi eficientă. 

Magazin
Editura