Aventurile marfii. Pentru o noua critica a valorii | Anselm Jappe

35 lei

SKU: ctr-236670 Category: Tag:

Colecția de Filosofie conține cele mai recente apariții de la editura Tact, la un preț avantajos pentru Aventurile marfii. Pentru o noua critica a valorii | Anselm Jappe

“Aceasta carte a aparut pentru prima data in Franta in 2003. Ea isi propune sa rezume ‘critica valorii&’ asa cum s-a dezvoltat ea incepand din 1987, mai intai in Germania si in jurul revistei Krisis. Ea insista mai ales asupra reinterpretarii operei lui Marx in masura in care aceasta sta la baza criticii valorii; alte capitole incearca sa extraga de-aici concluzii relevante pentru celelalte stiinte umane si sa schiteze o lectura a istoriei din Antichitate pana-n zilele noastre. In aceste capitole, examinez autorii cu care rezoneaza critica valorii si indic unele confirmari posibile venind din antropologia culturala. Am vrut astfel sa subliniez ca critica valorii are potentialul necesar pentru a deveni o adevarata noua paradigma in studiul societatii. Totodata, am acordat mult spatiu unui aspect pe cat de contestat, pe atat de central in critica valorii: afirmatia ca deja de cateva decenii incoace, capitalismul a intrat intr-o criza ce nu mai e una ciclica, ci definitiva. Daca societatea bazata pe marfa si pe fetisismul ei, pe valoarea creata prin munca abstracta si care se exprima in bani, isi atinge astazi limita istorica, asta se intampla deoarece contradictia ei centrala – pe care o poarta in sine de la bun inceput – a ajuns la un punct fara de intoarcere: inlocuirea muncii vii, singura sursa a ‘valorii&’, cu tehnologiile.&’ ANSELM JAPPE (n. 1962), filosof german. A studiat la Paris si apoi la Roma, unde a obtinut doctoratul in filosofie. De asemenea, a fost membru al grupului Krisis. In prezent preda cursuri de estetica in Italia, la Accademia delle Belle Arti di Frosinone. Principalele scrieri: Guy Debord (1992), Les Aventures de la marchandise. Pour une nouvelle critique de la valeur [Aventurile marfii. Pentru o noua critica a valorii] (2003), Les Habits neufs de l’empire. Remarques sur Negri, Hardt et Run [Hainele cele noi ale imperiului. Observatii despre Negri, Hardt si Run] (2003, impreuna cu Robert Kurz), L’avant-garde inacceptable. Réflexions sur Guy Debord [Avangarda inacceptabila. Reflectii despre Guy Debord] (2004), Crédit à mort. La décomposition du capitalisme et ses critiques [Credit pe moarte. Descompunerea capitalismului si criticii ei] (2011).

Magazin

Editura