Reduceri!

Idei cu lipici. De ce unele idei supravietuiesc, iar altele pier/Chip Heath, Dan Heath

44,65 lei

SKU: elf-c2f51b81-a594-4a76-ba37-f94348ddeca0 Category:

Colecția de Business conține cele mai recente apariții de la editura ACT si Politon, la un preț avantajos pentru Idei cu lipici. De ce unele idei supravietuiesc, iar altele pier/Chip Heath, Dan Heath

Idei cu lipici / Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die de Chip si Dan Heath este o carte exceptionala pentru toti cei care lucreaza in mod obisnuit cu ideile: jurnalisti, antreprenori, profesori sau politicieni si un manual excelent pentru toti cei care nu lucreaza in niciunul dintre aceste domenii, dar care, iubesc ideile si aspira sa le aiba Daca esti unul dintre colectionarii de idei ai lumii, cei doi autori te invita in lumea plina de mister a conceptelor, iti prezinta tot felul de idei cu lipici care au schimbat opiniile si comportamentul celor care le-au receptat, si apoi, le demonteaza pentru tine cu scopul de a intelege cum sunt alcatuite. Observam in final ca oricine poate crea “idei cu lipici”, adica, idei persistente, care sa fie intelese, tinute minte si sa aiba un impact de durata, daca aplica cele sase principii ale ideilor remarcabile. Autorii cartii, Chip si Dan Heath au descoperit la un moment dat ca ii uneste ceva mai mult decat stransa legatura fraterna, si anume, pasiunea pentru ideile cu lipici! Acestia studiau deja de 10 ani, fiecare in domenii total diferite, felul in care persista ideile, cand, au ajuns la unison la aceeasi intrebare: De ce unele idei au succes, in timp ce altele dau gres? Framantarile lui Chip Heath, profesor de comportament organizational la scoala de Studii Postuniversitare de la Universitatea Stanford si ale lui Dan Heath, consultant la Duke Corporate Education si cofondator al Thinkwell, o companie ce publica manuale digitale, s-au materializat in cartea de fata, care, isi propune sa iti schimbe fundamental modul in care vei comunica. iti plac ideile? Hai in lumea lor! Idei cu lipici este la randul ei o carte cu lipici, datorita exemplelor foarte inspirat alese pe care le folosesc autorii pentru a-si exemplifica conceptele teoretice prezentate, dar, si, mai ales, datorita modului interactiv de redactare. Autorii au grija sa nu te plictisesti implicandu-te activ in lectura. Ei iti dau mereu cate un exercitiu de rezolvat, menit sa te ajute sa intelegi mai bine ideile cu lipici ale cartii, dar si sa iti mentina treaz interesul. – De ce sunt inca citite profetiile lui Nostradamus dupa 400 de ani? – De ce constituie o sursa de inspiratie povestirile in genul Supei de pui pentru suflet? – De ce persista leacuri babesti ineficiente? Autorii isi incep demersul scriitoricesc intrebandu-se, de ce legendele urbane, teoriile conspiratiei sau panica unor boli inchipuite ce ameninta sanatatea publica se raspandesc atat de repede, in timp ce politicienii, jurnalistii, profesionistii din publicitate si antreprenorii au probleme in a face ca ideile lor sa prinda la publicul tinta si sa persiste. Cu alte cuvinte, de ce unele idei au lipici in timp ce altele sunt sortite esecului? Dupa ce ne prezinta cateva legende urbane care au avut si inca mai au o putere incredibila de a schimba opinii si comportamente asupra majoritatii, precum: legenda hotilor de rinichi, legenda celor care au atacat traditia de Halloween sau povestea caloriilor din floricelele de porumb, cei doi autori ajung la concluzia ca oricine poate fi autorul unei idei cu lipici, chiar si un anonim, dat fiind faptul ca stiinta crearii lor se poate invata. Fratii Heath identifica sase caracteristici comune tuturor ideilor cu lipici si ni le dezvaluie pe parcursul cartii cu scopul de a ne ajutata sa devenim, la randul nostru, autori de idei cu lipici. SIMPLU “Ceea ce vrem sa spunem prin simplu este sa gasesti esentialul ideii. De exemplu, esenta acestei carti este: exista doi pasi pentru a-ti face ideile persistente. Pasul unu este sa gasesti esentialul si pasul doi este sa il transpui folosind lista SUCCES (n.r: Simple, Unexpected, Concrete, Credible, Emotional, Stories / Simplu, Neasteptat, Concret, Credibil, Emotional, Povesti).” Dupa cum vom vedea pe parcursul acestui capitol, ideile simple sunt cel mai greu de gasit si formulat. Dar cum ele sunt cele mai persistente, merita din plin efortul de a le mestesugi. Autorii ne ofera exemple concrete si studii de caz despre o serie de idei cu lipici in actiune, precum: proverbele care au persistat mii de ani, sloganuri inspirat formulate, campania lui Bill Clinton din 1992, termeni militari sau exemplul lui Hoover Adams si a ziarului sau de succes Daily Record. “Ideile simple si extraordinare au o eleganta si o utilitate care le fac sa functioneze precum proverbele. Definitia proverbelor data de Cervantes (n.r: propozitii scurte provenite dintr-o experienta indelungata) este un ecou al definitiei ideilor simple date de noi: propozitii scurte (compacte) provenite dintr-o experienta indelungata (esentialul).” Pe par

Magazin

Editura